Kontynuując serię o skandynawskich markach odzieżowych, tym razem skupimy się na modzie Szwecji. Podobnie jak w przypadku omawianej niedawno Danii, u projektantów i w sklepach odzieżowych króluje tu minimalizm, klasyka i prostota, choć oczywiście są i marki pozwalające sobie na nieco więcej ekstrawagancji. Niektóre z popularnych w Szwecji sieciówek zdobyły także ogromną popularność za granicą, i to zarówno w Europie jak i Stanach Zjednoczonych. Jakie szwedzkie marki modowe warto znać?
HAPPY SOCKS
Skarpetki nigdy wcześniej nie robiły zbyt dużej furory na rynku modowym, jednak dzięki szwedzkiej marce Happy Socks stały się naprawdę cennym elementem garderoby. Marka całkowicie odchodzi od nudnych, prostych wzorów, stawiając na budowanie wokół skarpet kolorowej historii i czyniąc z nich niezwykle designerski gadżet. W ciągu kilku lat działania Happy Socks zdobyły międzynarodową sławę i dziś sprzedawane są na wszystkich kontynentach. W Polsce możemy znaleźć je głównie w Internecie i pojedynczych stoiskach w galeriach handlowych. Radosne skarpety? Czemu nie!
ACNE Studios
Jeśli jakakolwiek marka skandynawska zrewolucjonizowała w ostatnich latach światową scenę mody, z pewnością jest nią ACNE Studios. Stawiająca na prawdziwy skandynawski minimalizm i wysokogatunkowe materiały, ACNE wyprowadza szwedzką modę na salony i jest zauważana nie tylko przez celebrytów, ale i najważniejszych ludzi świata mody, jak choćby magazyn Vogue.
SANDQVIST
Skandynawskie zamiłowanie do designu i prostych, geometrycznych wzorów sprawia, że Szwedzi doskonale radzą sobie w projektowaniu praktycznych, wygodnych i minimalistycznych akcesoriów modowych. Doskonałym przykładem minimalizmu, który szybko zyskał status kultowego są torby, etui i portfele SANDQVIST łączące w sobie płótno z naturalną skórą, doskonałe na co dzień i sprawdzające się w wielu ciekawych stylizacjach.
H&M
Na liście globalnie rozpoznawalnych marek, które rozpoczęły swoją działalność w Szwecji nie może zabraknąć sieciowego giganta H&M. Choć ich ubrania nie należą do najdroższych i mogą odbiegać jakością od wspomnianych wyżej marek, H&M naprawdę nie może sobie zarzucić zbyt wiele. Różnorodne kroje, ciekawe projekty i przede wszystkim przystępność dla dużego i różnorodnego grona odbiorców sprawiły, że sklepy H&M są dziś obecne na całym świecie. Marka zrobiła w ostatnich latach wiele, by zerwać z wizerunkiem szybkiej i nieodpowiedzialnej produkcji mody, dlatego też w kolejnych kolekcjach można spotkać się z większym naciskiem na wyższej jakości materiały czy bardziej ekskluzywne produkty dostępne wyłącznie w limitowanych ilościach.
Fjällräven
Powracając do tematu akcesoriów modowych, każdy kto choć trochę interesuje się modą outdoorową rozpoznaje z pewnością plecaki z charakterystycznym liskiem w logo. Fjällräven to najpopularniejsza skandynawska marka outdoorowa, w której ofercie oprócz namiotów, kurtek przeciwdeszczowych, spodni, czy butów trekkingowych pojawiają się właśnie kultowe plecaki. Rozpoznawalny na całym świecie model Kånken to miejski plecak o charakterystycznym prostokątnym kształcie, spełniający się zarówno w roli plecaka wycieczkowego, jak i designerskiego dodatku do casualowych stylizacji.
Eytys
Sneakersy, czyli trampki na grubej podeszwie noszone raczej w stylizacjach codziennych niż jako buty sportowe są z roku na rok coraz popularniejsze. Skandynawska marka Eytys wie o tym najlepiej, bo choć stworzona w 2013 roku, już dziś może cieszyć się rozpoznawalnością na rynku międzynarodowym. Wszystko to za sprawą ich kultowych, skórzanych trampek na grubej podeszwie, które dziś kopiowane są przez wszystkie najpopularniejsze tanie sklepy sieciowe.
Daniel Wellington
Ostatnią, choć jednocześnie jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na naszej liście jest Daniel Wellington. Zegarki proponowane przez markę nie istnieją na rynku tak długo, jak mogłoby się wydawać, bo zaledwie 4 lata. Ich proste formy, przywiązanie do klasyki i minimalizm muszą się podobać, czego najlepszym dowodem jest popularność zegarków zarówno wśród Skandynawów, jak i fanów modowej klasyki w Europie czy Stanach Zjednoczonych. Jednym z kluczowych punktów strategii marketingowej, która pomogła marce wybić się ponad konkurencje jest ciągłe angażowanie największych influencerów w sieci – znalezienie pięknej reklamy zegarków DW na Instagramie nie zajmuje zwykle więcej, niż kilka minut!
Zapraszamy do przeczytania wcześniejszych artykułów o skandynawskich markach odzieżowych: |