Najpopularniejsze szwedzkie marki

Sztokholm

Produkty szwedzkie przywodzą na myśl minimalizm, prostotę formy, oszczędność dekoracji oraz bezpretensjonalne wzornictwo. Cechują się naturalnymi materiałami, jakością wykonania oraz klasyką, ponadto zyskują na popularności za sprawą mediów społecznościowych i panującego trendu na “surową” formę i minimalną ilość dodatków.

Jeśli mowa o szwedzkiej odzieży, wyłamuje się ona z dotychczasowych utartych schematów prostej formy. Przejawia się szykownością, przyjaznym dla otoczenia materiałem a także pasują do aktualnych trendów w modzie – maksi sukienek i minimum detali. Marką która szczególnie w Polsce jest bardzo rozpoznawalna jest bez wątpienia H&M, w którym dostępność i szeroki wybór asortymentu gwarantuje satysfakcję i zadowolenie klienta. Sklepem meblowym na pozycji lidera bez wątpienia wciąż pozostaje IKEA, którą wyróżnia unikalność i innowacyjne podejście do konsumpcjonizmu. W dziedzinie nowych technologii Szwecja jest pionierem takich aplikacji jak Skype czy Spotify. Zrewolucjonizowała także branżę kosmetyczną, wprowadzając na rynek markę Oriflame specjalizującą się w sprzedaży bezpośredniej.

 

IKEA

Koncept IKEA opiera się na idei oferowania szerokiego asortymentu, aby był szeroko dostępny. Sprzyja temu także możliwość zakupów w systemie ratalnym, czyniąc produkty jeszcze bardziej w zasięgu ręki. Sieć łączy w sobie funkcjonalność, jakość, dobre wzornictwo i wartość produktów w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem. Niewątpliwie IKEA jest prekursorem zastosowania i wdrożenia nowych technologii w zakres swojego działania, m.in. tworząc katalog z rzeczywistością rozszerzoną, umożliwiający zwizualizowanie wystroju swojego wnętrza. Najważniejszą rolę w procesie demokratycznego wzornictwa odgrywają klienci, którzy decydują się wziąć na siebie odpowiedzialność za samodzielny montaż mebli pakowanych w płaskie paczki. Ma to przyczynić się do optymalizacji kosztów oraz ograniczenia zużywania materiałów niebiodegradowalnych. W trosce o klimat i przyjazne rozwiązania dla środowiska wdrażane są takie środki jak np. Torby wielokrotnego użytku. IKEA funkcjonuje na zasadach franczyzowych na zasadach podmiotu globalnie udzielającego licencji, aby zachować ciągłość konceptu marki IKEA. Więcej o zasadach firmy tutaj: https://skandynawia.net.pl/ikea-historia-firmy/.

Wizją jest tworzenie lepszych warunków codziennego życia dla wielu ludzi, a oferta skierowana jest do szerokiego grona poprzez różnorodny i bogaty wybór asortymentu. Dzięki optymalizacji całego łańcucha dostaw, budowanie długotrwałych relacji z dostawcami, inwestowaniu w zautomatyzowaną produkcję możliwym jest oferowanie wysokiej jakości w niskiej cenie. Główną zasadą firmy jest rozwój wyłącznie przy wykorzystaniu własnych zasobów.

 

Zasady “demokratycznych rozwiązań” IKEA:

  • Funkcjonalne zagospodarowanie każdej przestrzeni
  • Miejsce na kompletne i łatwo dostępne wyposażenie
  • Bezpieczeństwo dzieci i wspieranie rozwiązań dla rodzin
  • Praktyczne i nieszablonowe projektowanie małych wnętrz
  • Porządek i dobra organizacji domu
  • Współpraca z przedsiębiorcami społecznymi
  • Innowacyjne wzornictwo stawiające na praktyczność i uniwersalizm
  • Odpowiedzialne wykorzystanie zasobów
  • Pomysłowe i elastyczne rozwiązania z wykorzystaniem najnowszych technologii

IKEA

H&M

Globalna marka zajmująca się modą oraz kreowaniem nowych designów. Wyróżnia ją unikalność a klienci z modowym zamiłowaniem z pewnością odnajdą produkt najwyższej jakości w niewielkiej cenie. Marka stawia na zrównoważony rozwój, powszechny dostęp do rynku pracy także dla osób objętych wykluczeniem społecznym oraz wspiera ruch fair trade. Podstawowe wartości jakimi kieruje się marka to kreatywność i otwarcie na nowe wyzwania a także różnorodność kulturowa. Szczyci się użytkowaniem odnawialnej energii, kreowaniem nowych miejsc pracy a także recyklingiem materiałów. Motto marki brzmi “wyglądaj dobrze, postępuj dobrze, czuj się dobrze”. Nie posiadają fabryk w których produkują odzież, a wynagradzają godnie pracowników do tego zatrudnionych.

HM logo

Volvo

Volvo odzwierciedla szwedzkie przywiązanie do dbania o czynnik ludzki, troskę o dobro kierowcy i wszystkich użytkowników swoich produktów. Jako jedni z pierwszych opracowali zastosowanie pasa bezpieczeństwa w samochodzie. Do produkcji i wyposażenia wykorzystywane są materiały najlepsze i najbardziej odpowiednie. Udowadniają swoją innowacyjność i nowatorskie podejście do motoryzacji tworząc pionierskie rozwiązania na skalę światową. W zastosowaniu swojego wzornictwa stawiają na prostotę i uczciwość, co wiąże się z charakterystycznymi liniami z przodu każdego modelu. Volvo kładzie nacisk na rozwój zrównoważony wobec świata w którym żyjemy. Opiera się ono na przekonaniu że jest on źródłem nowych możliwości biznesowych i wzmacnia konkurencyjność.

Wartości, którymi kieruje się marka:

  • Pasja i zaangażowanie pracowników
  • Bezpieczeństwo ludzi i troska o środowisko
  • Opracowanie silnika wydajniejszego i mnie szkodliwego dla środowiska
  • System klimatyzacji zapewniający czyste powietrze
  • Etyczne i przepisowe prowadzenie działalności

Volvo

 

Oriflame

Firma kosmetyczna oferująca sprzedaż bezpośrednią. Misją firmy jest spełnianie marzeń i dawanie odrobiny luksusu w przystępnych cenach. Kluczowe wartości to poczucie wspólnoty, duch oraz pasja. Stawiają na ludzi podzielających te same cele w osiąganiu rezultatów. Motywują się wzajemnie i cenią pracę w grupie. Mottem marki jest hasło “Twoje marzenia naszą inspiracją”. Dzięki unikalnym szwedzkim kosmetykom dają możliwość poczucia się wyjątkowo i zadbania o swoją urodę. Stosunek do społeczeństwa i środowiska kształtują na fundamentach etyki i moralnego postępowania. Jako firma odpowiedzialna społecznie odpowiada na wezwanie ONZ w sprawie poszanowania praw pracownika, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji. Szacunek dla środowiska naturalnego wpisany jest w filozofię działania marki.

Strategia zrównoważonego rozwoju oparta jest na:

  • Poprawie jakości życia
  • Naturalnym pięknie w zgodzie z nauką
  • Troską o środowisko

Oriflame

Skype

Rewolucja na rynku technologicznym, aplikacja umożliwiająca kontakt za pomocą łącza internetowego z każdego punktu na ziemi. Skype aktualnie wchodzi w skład Microsoftu, aczkolwiek nieustannie doskonalony zaskakuje swoimi możliwościami. Czyni bardziej realnym utrzymywaniem więzi na odległość, nawiązywania relacji biznesowych będąc przy tym łatwo dostępnym na każde urządzenie mobilne. Cała grupa Microsoft stawia na włączenie społeczne i zatrudnia grupy społeczne o ograniczonych możliwościach na rynku pracy. Inwestują globalnie w przemysł technologiczny, edukują z zakresu techniki oraz popularyzują i umożliwiają dostęp do technologii.

SkypeSpotify

Szwedzka aplikacja która zmieniła oblicze przemysłu muzycznego. Ułatwiła dostęp do legalnego źródła, w którym można słuchać wybranej przez siebie muzyki. Wzbogaca ponadto gusta muzyczne oferując spersonalizowany dobór utworów, poznawanie nowych oraz korzystanie z wersji darmowej. Zapewnia wsparcie klientów.

Spotify logo

 

Źródła:

https://www.ikea.com/

http://about.hm.com/en.html

https://www.volvocars.com/pl

https://www.skype.com/en/

https://www.spotify.com/

https://pl.oriflame.com/