Norweskie marki, które warto znać

Wzorem skandynawskim idei piękna i wzornictwa, także i Norwegia wyróżnia się takimi cechami jak minimalizm, motywy przyrodnicze i nowoczesny design.

Sam termin “styl skandynawski” wiąże się z funkcjonalnością produktów i ich surową formą. Dzięki temu, współczesne pokolenie młodych norweskich projektantów, wpływowych designerów i osób twórczy cieszy się swobodą wyrażania swoich myśli i ekspresją świata w prostej i estetycznej formie. Zdefiniowanie norweskiego modelu piękna może okazać się trudne, aczkolwiek do łączy je wspólna inspiracja – natura, pełne gracji linie i światło.

Nie bez znaczenia jest geograficzne położenie Norwegii, zmuszające projektantów i producentów do wytwarzania produktów przystosowanych do tamtejszych warunków, stąd największą popularność zdobyły marki chroniące przed deszczem i produkujące ciepłą, wełnianą bieliznę.

 

Także i sektor publiczny Norwegii zyskał na znaczeniu, dzięki stworzeniu dla agencji rządowej nowych banknotów i paszportów uznanych za kanon kolebki elegancji i minimalistycznego piękna. Ale Norwegia to nie tylko unikalny design i innowacyjność, wyróżnia ich także kilka znanych marek, cenionych nie tylko w krajach Skandynawii. Zapraszam na ranking znanych marek Norwegii.

 

Statoil

 

Firma powstała 45 lat temu, dzięki czemu ugruntowała swoją pozycję jako krajowy lider dystrybuujący olej i gaz. Spółka należy do norweskiego rządu.

Znany i ceniony dostawca gazu, stawiający na wysoką jakość produktu przy zachowaniu wszystkich cennych wartości. Firma stawia na bezpieczeństwo, efektywność i operacje zrównoważone wykorzystanie surowców. Wykorzystuje ponadto zasoby naturalne w sposób ergonomiczny, nie powodując znaczących szkód dla Morza Północnego.

Statoil jako firma energetyczna dąży do redukcji emisji gazów cieplarnianych powstających w wyniku działalności. Stara się przy tym zapobiegać kluczowym problemom tego obszaru jakim jest wzrost zapotrzebowania na energię. Paliwa kopalne wciąż stanowią dominujące źródło energii, należy zatem dążyć do redukcji globalnej emisji gazów pochodzących z produkcji spalania tych paliw.

Logo Statoil

 

 

 

Moods of Norway

 

Marka odzieżowa ciesząca się dużą popularnością, za sprawą kolekcji strojów sportowych dla norweskich sportowców na olimpiadę w 2012 roku. Ich motto przewodnie brzmi “Happy clothes for happy people”. Firma zaangażowana społecznie, jest członkiem Inicjatywy Etycznego Handlu, opowiada się za produkcją odzieży w duchu fair trade. Za główne wartości stawia sobie etykę pracy, zakaz pracy dla dzieci, walkę z dyskryminacją i godne traktowanie człowieka.

Każda kolejna kolekcja marki jest dopracowana w najmniejszych detalach, wykonana z najwyższej jakości tkanin. Cechują się stonowaną i chłodną kolorystyką. Proste kroje, funkcjonalność i klasyka. Sekret marki tkwi niewątpliwie w uniwersalności, dostosowanej do każdego klienta.

Logo Mood of

 

Opera Software

 

Norweska informatyczna firma, oferująca przeglądarki internetowe. Wywodzi się z norweskiej firmy telekomunikacyjnej Telenor, gdzie założyciele rozpoczęli prace nad stworzeniem przeglądarki internetowej. Firma w 2011 roku została wykupiona przez Yahoo, ale zyskała ugruntowaną pozycję i rozpoznawalność. Opera Software tworzy i promuje standardy sieciowe, uczestnicząc w pracach na rzecz rozwijania języków CSS i XHTML.

W listopadzie 2006 roku firma otworzyła swoją pierwszą filię w regionie Europy Środkowo-Wschodniej we Wrocławiu, następnie nawiązała współpracę z portalem internetowym Onet.pl i serwisem aukcyjnym Allegro.pl.

Logo Opera

 

 

Stokke

 

Stokke to nowatorskie wózki dziecięce, zmieniające się wraz z rozwojem dziecka. Funkcjonalne rozwiązanie pozwala na dostosowanie wózka do wieku i wzrostu dziecka. Rewolucyjny produkt w branży wózków wielofunkcyjnych, zawdzięcz wiele dzięki wyjątkowemu designowi. Filozofią marki jest przybliżanie dziecka do rodziców, przez kontakt wzrokowy i nawiązywanie więzi. Wyróżnia go wygodna i praktyka, wielofunkcyjne siedzisko i podnóżek dla dziecka w każdej kombinacji. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom konstrukcyjnym, produkty oferowane przez Stokke umożliwiają wspólne poznawanie świata, dając dziecku poczucie bezpieczeństwa.

Funkcjonalność zapewniona jest dzięki unikalnej regulacji wysokości siedziska spacerówki, gondoli z uchwytem, ustawienie siedziska przodem bądź tyłem i trzy kąty nachylenia spacerówki. Intuicyjny i inteligentny design czyni go wygodnym i poręcznym w prowadzeniu. Obrotowe kółka gwarantują łatwe manewrowanie i idealną adaptację do zmieniających się potrzeb.

Logo Stokke

 

 

DNB

 

Jeden z największych serwisów finansowych na rynku norweskim zrzeszających krajowe banki. Należy do norweskiego rządu, który ma znaczny udział w notowaniach spółki. Stawia na zrównoważony i odpowiedzialny rozwój, wyeliminowanie korupcji, promocję finansowego partnerstwa, zatrudnienie kobiet w sektorze bankowości, odnawialne źródła energii i poszanowanie praw człowieka. Cenią transparentność i przejrzystą politykę firmy.

logo DNB

 

 

Kiwi

 

Najtańszy supermarket w Norwegii, który stał się rozpoznawalną marką, dzięki konkurencyjnym cenom oraz okazjonalnym wyprzedażom żywności. Sklep zyskał rzesze zwolenników dzięki swojemu nietypowemu podejściu do produktów i żywności z krótkim terminem przydatności do spożycia. W tej sieci dyskontowej w całej Norwegii można było za darmo zdobyć produkty spożywcze, których ważność kończyła się w dniu zakupów lub wkrótce po tym. Rozpoznawalną akcją stało się wystawianie takich produktów na półki, a jedzenie objęte było gwarancją, że jest zdatne do spożycia. Sieć postanowiła jednak odejść od tego zwyczaju, aby zmienić wizerunek firmy jako market oferujący zdrową żywność, ekologiczny styl życia oraz produkty wysokiej jakości. Zmiany mają spowodować zmniejszenie ilości marnowanego jedzenia, dzięki zmuszeniu konsumentów do robienia bardziej przemyślanych zakupów.

Logo Kiwi